Nyírerdő Nyírségi Erdészeti Zrt.
 
Skip Navigation Links
 
 
 
 
 
 
 

BEMUTATKOZÁS

Pál Miklós Erdészeti Erdei Iskola
 
 
Erdészeti Erdei Iskolánk 2009 februárjában nyitotta meg kapuit. Nyíregyháza város központjától 5 km-re, Sóstóhegyen, a Nyíregyházi Erdészet épületében működik. Oktatóközpontunk rendelkezik egy 36 főt befogadó oktatóteremmel, mely a mai igényeknek megfelelően felszerelt. Többek között diavetítő, diasorozatok, projektor, episzkóp, mikroszkópok, digitális mikroszkóp, távcsövek, szemléltető táblák, állatpreparátumok, és sok más szemléltető anyag segíti az oktatást. Az Erdészet parkjában lévő szabadtéri foglalkoztatóban lehetőség nyílik szakmai foglalkozások szabadban történő megtartására, íjászatra, kézműveskedésre. Az Erdészet telephelyén működő fagyártmányüzemben a gyerekek bepillantást nyerhetnek a faanyag feldolgozásának folyamatába.
Természetesen foglalkozásaink legnagyobb részét az erdőben tartjuk. Ehhez nyújt megfelelő helyet a Nyíregyházához tartozó Sóstói-erdő, ahol erdei tanterem (Napsugár Ház), tanösvények, tájékoztató táblák segítik az oktató munkát. Igény szerint az egyes helyszínek közötti utazást meg tudjuk oldani.
 
Kiket várunk a programjainkra?
óvodásokat, iskolásokat, középiskolásokat, főiskolásokat, családokat
 
Kik vezetik a foglalkozásokat?
erdőmérnök, biológus szakemberek, pedagógusok
 
Célunk az, hogy az erdőpedagógiai és a kísérő foglalkozások keretében megismertessük a gyerekeket az erdő élővilágával, az erdészek munkájával, a fenntartható erdőgazdálkodással és megszerettessük velük az ERDŐ-t. Reméljük, hogy mindenki, aki eljön hozzánk, sok-sok élménnyel gazdagodva tér haza!
 
Várunk mindenkit szeretettel!
 
Az erdőpedagógia
A környezeti nevelés olyan speciális területe, ahol a nevelés helyszíne az erdő, a programjaiban erdészeti ismeretek (az erdei életközösségről és az erdőben folyó gazdálkodásról szóló ismeretek) bemutatása dominál. A foglalkozások erdész vezetésével vagy közreműködésével folynak.
 
Az erdőpedagógia a természet rendszerszerű működésének elvét az erdei életközösség példáján keresztül próbálja bemutatni. Egyben igyekszik tudatosítani, hogy az erdő nem csak tiszta természet, hanem kultúr- és gazdasági térség is egyben, ahol ennek következtében folyamatosan jelen van az ember. Az ember és a természet közötti harmonikus kapcsolat lehetőségét a fenntartható, természetkímélő erdőgazdálkodás hosszútávra tervező példáján keresztül mutatja be.
Az erdőpedagógia módszereiben épít az aktív, cselekvő együttműködésre, a saját tapasztalatszerzésen alapuló tanulásszervezésre és élménypedagógiai terepi módszereket alkalmaz, melynek része a felfedező kísérlet, bemutatás, megfigyelés, vita, beszélgetés, kiselőadás, kérdve kifejtés, valamint a projektmódszer.
 
Az erdei iskola:
Az erdei iskola az erdei környezet adottságaira építő, erdőpedagógiát alkalmazó oktatási, ismeretterjesztési intézmény, melyet erdőgazdálkodó működtet. Az erdei iskola infrastrukturális és szervezeti hátteret biztosít az erdőpedagógiai alapokon nyugvó oktató, nevelő tevékenységnek. Célja, hogy elősegítse az ifjúság és a felnőttek erdőbarát, környezettudatos magatartásának kialakulását, fejlődését. Feladata, hogy ráirányítsa a figyelmet a globális környezeti gondokra, és javaslatokat nyújtson lokális megoldásokra. is.
Az erdei iskolákban jellemzően erdőpedagógiai foglalkozások zajlanak, de a programokban helyt kaphatnak egyéb kulturális, sport és szabadidős foglalkozások A programok zömében az iskolai szorgalmi időszakban zajlanak, a tantervhez és tanrendhez kapcsolódóan. Az erdei iskolákat általában óvodások és diákok látogatják, de a felnőtt résztvevők fogadására is mód van.
 
 
 
 
 
LEGFRISSEBB HÍREINK
 
Miniszteri elismerés
ERDŐVARÁZS családi nap
Értékes Esték Nyíregyházán
 
További híreink...
 
 
 
Megújult az Új Széchenyi Terv
 
A teljes cikk
 
 
  [ Impresszum ]   --  [ Adatvédelmi nyilatkozat ]   --  [ Elérhetőség ]   --  [ Oldaltérkép ]   --  Ugrás a lap tetejére