|
BEMUTATKOZÁS
Pál Miklós Erdészeti Erdei Iskola
|
|
|
|
Erdészeti Erdei Iskolánk 2009 februárjában nyitotta meg kapuit. Nyíregyháza
város központjától 5 km-re, Sóstóhegyen, a
Nyíregyházi Erdészet épületében
működik.
Oktatóközpontunk rendelkezik egy 36 főt befogadó
oktatóteremmel, mely a mai igényeknek megfelelően felszerelt. Többek között
diavetítő, diasorozatok, projektor, episzkóp, mikroszkópok, digitális
mikroszkóp, távcsövek, szemléltető táblák, állatpreparátumok, és sok más
szemléltető anyag segíti az oktatást. Az Erdészet parkjában lévő szabadtéri
foglalkoztatóban lehetőség
nyílik szakmai foglalkozások szabadban történő megtartására, íjászatra,
kézműveskedésre. Az Erdészet telephelyén működő fagyártmányüzemben a gyerekek
bepillantást nyerhetnek a faanyag feldolgozásának folyamatába.
|
Természetesen foglalkozásaink legnagyobb részét az
erdőben tartjuk. Ehhez nyújt megfelelő helyet a Nyíregyházához tartozó
Sóstói-erdő, ahol erdei tanterem (Napsugár Ház), tanösvények, tájékoztató táblák
segítik az oktató munkát. Igény szerint az egyes helyszínek közötti utazást meg
tudjuk oldani.
|
|
Kiket várunk a programjainkra?
óvodásokat, iskolásokat, középiskolásokat, főiskolásokat, családokat
|
|
Kik vezetik a foglalkozásokat?
erdőmérnök, biológus szakemberek, pedagógusok |
|
Célunk az, hogy az erdőpedagógiai és a kísérő
foglalkozások keretében megismertessük a gyerekeket az erdő élővilágával, az
erdészek munkájával, a fenntartható erdőgazdálkodással és megszerettessük velük
az ERDŐ-t. Reméljük, hogy mindenki, aki eljön hozzánk, sok-sok élménnyel
gazdagodva tér haza!
|
|
Várunk mindenkit szeretettel!
|
|
Az erdőpedagógia
A környezeti nevelés olyan speciális területe, ahol a nevelés helyszíne
az erdő, a programjaiban erdészeti ismeretek (az erdei életközösségről és az
erdőben folyó gazdálkodásról szóló ismeretek) bemutatása dominál. A
foglalkozások erdész vezetésével vagy közreműködésével folynak.
|
|
Az erdőpedagógia a természet rendszerszerű működésének elvét az erdei
életközösség példáján keresztül próbálja bemutatni. Egyben igyekszik
tudatosítani, hogy az erdő nem csak tiszta természet, hanem kultúr- és gazdasági
térség is egyben, ahol ennek következtében folyamatosan jelen van az ember. Az
ember és a természet közötti harmonikus kapcsolat lehetőségét a fenntartható,
természetkímélő erdőgazdálkodás hosszútávra tervező példáján keresztül mutatja
be. |
 |
|
Az erdőpedagógia módszereiben épít az aktív, cselekvő együttműködésre, a saját tapasztalatszerzésen alapuló tanulásszervezésre és
élménypedagógiai terepi módszereket alkalmaz, melynek része a felfedező kísérlet, bemutatás, megfigyelés, vita, beszélgetés, kiselőadás,
kérdve kifejtés, valamint a projektmódszer.
|
|
 |
Az erdei iskola:
Az erdei iskola az erdei környezet adottságaira építő, erdőpedagógiát alkalmazó
oktatási, ismeretterjesztési intézmény, melyet erdőgazdálkodó működtet. Az erdei
iskola infrastrukturális és szervezeti hátteret biztosít az erdőpedagógiai
alapokon nyugvó oktató, nevelő tevékenységnek. Célja, hogy elősegítse az ifjúság
és a felnőttek erdőbarát, környezettudatos magatartásának kialakulását,
fejlődését. Feladata, hogy ráirányítsa a figyelmet a globális környezeti
gondokra, és javaslatokat nyújtson lokális megoldásokra.
is.
|
|
Az erdei iskolákban jellemzően erdőpedagógiai foglalkozások zajlanak, de a
programokban helyt kaphatnak egyéb kulturális, sport és szabadidős foglalkozások
A programok zömében az iskolai szorgalmi időszakban zajlanak, a tantervhez
és tanrendhez kapcsolódóan. Az erdei iskolákat általában óvodások és diákok
látogatják, de a felnőtt résztvevők fogadására is mód van.
|
|
 |
|
|
|
|